BRANDS

Brosbi

 

Das Ende 2012 in Deutschland gegründete Label Brosbi hat bereits seinen Platz in der Garderobe anspruchsvoller Männer gefunden und kann dabei auch Frauen im Bereich von T-Shirts, Sweatshirts und Hemden begeistern. Daher steht für Frühjahr/Sommer 2021 auch der Launch der Womenswear Kollektion an.

 

In Deutschland gestartet, expandiert das Label heute in ganz Europa und einigen Teilen der Welt. Die Brüder Dennis und Yves-Oliver Wilke haben es sich zur Aufgabe gemacht, mit ihrem Label den Herzen der Menschen Freude zu bereiten. Kombiniert werden Streetwear Einflüsse mit einem hochwertigen Anspruch an Verarbeitung und Qualität und einer gehörigen Portion Individualität.

 

Im Mittelpunkt steht unter anderem die „Icon Heart Serie“ mit einem kleinen, in den meisten Fällen roten Herz, mit der Brosbi als Vorreiter der Minimal Icons gilt.

D.A.T.E.

 

D.A.T.E. is simply the acronym of the names of the four young founders of the project: Damiano, Alessandro, Tommaso, Emiliano. In 2005, the four of them met up in London and there, feeling unsatisfied by their jobs, decided to throw themselves into the ambitious project of creating their own range of sneakers. Despite various difficulties, they succeeded in completing their first collection, made up of just a few pieces. Emiliano and Damiano’s experience was fundamental for getting them started. Picking up old machinery, they created a crude and impromptu workshop in Emi’s garage and met up there every evening after work – obviously not being able to give up their day jobs. They spent the summer shut in that garage, working day and night to successfully get the job done and pull through on their deliveries.

In January 2006, thanks to a favour from a friend, they obtained an invitation as guests to display their collection in a small space at the trade show Pitti Immagine Uomo. Thanks to their craftsman’s feel, the first D.A.T.E. charmed
the public and become the real news of the season.

 

Les Deux

 

Les Deux – die Geschichte über die interkulturelle Beziehung zwischen einem politischem Flüchtling und einem wolhabenden Jungen aus der Vorstadt. Eine Beziehung in Sachen Mode, die auf gegenseitiger Inspiration beruht und in die, die jeweiligen Hintergründe der beiden Gründer stark einfließen, Die Authentizität dieser Beziehung mündet 2011 in der Marke Les Deux. Ein fundamentaler Grundsatz von Les Deux war immer, unabhängig von Geschlecht, Politik, kultureller Herkunft und religiöser Überzeugung zu sein- wir sind für alle!

 

Die Vision war es, eine Nische in der Modebranche zu schaffen, die auf einem dualistischen Ansatz basiert – hierbei werden zwei völlig unterschiedliche Stile kombiniert. Prep Boy Ivy League trifft auf unprätentiöse Straßenmode. Das Abenteuer begann mit nur einem T-Shirt und entwickelte sich zu einer globalen Marke, die von mehr als 500 Einzelhändlern vertreten wird.

Bei Les Deux glauben wir daran, menschliche Beziehungen über physische und kulturelle Grenzen hinweg zu vereinen, indem wir eine visionären Lebensstil vorstellen, der auf Offenheit, Kreativität und dem Streben nach dem Optimum beruht – dieser spiegelt sich in unserer Kleidung wieder!

ECOALF

 

Das Konzept entstand 2009 aus meiner Frustration darüber, wie verschwenderisch mit den natürlichen Ressourcen der Erde umgegangen wird und wie viel Abfall von den Industrie-ländern produziert wird.

Die Idee war es, eine Modemarke zu kreieren, die wahrhaft nachhaltig ist.

Unser Ziel ist es, die erste Generation recycelter Produkte herzustellen, die in ihrer Qualität, ihrem Design und den technischen Eigenschaften dem besten nicht-recycelten Produkt in nichts nachstehen. Auf diesem Weg können wir zeigen, dass es nicht notwendig ist, die natürlichen Ressourcen unserer Erde in leichtsinniger Weise zu verwenden.

Shoe

 

Shoe® is about freedom of expression, positivity and inclusivity. Naturally urban and indelibly tied to street culture, Shoe® is for the individual who isn’t
afraid to live by their own rules.

Shoe® is dedicated to maintaining competitive prices offering clothes created with love, passion and an impeccable attention to details.

Move over millennials, we’re here for Gen-Z. We’re inspired by the positivity of youth, have our finger firmly on the pulse and believe that freedom of
expression is key. We want our customers to wear our clothes however they wish; originality is paramount.

From our employees to our customers, we have created a tribe of our own.
Our community is all about inclusivity and we believe our garments encourage a feeling of togetherness in a space that is diverse, unconventional and always welcoming.

Wheter music, art, film or design, our thirst for creativity knows no bounds. We believe that we should all be free to express ourselves in whichever way fels right. When it comes to our own design inspiration, we look to individuals who aren’t afraid to break the mould.

Shoe mini

 

Shoe® is about freedom of expression, positivity and inclusivity. Naturally urban and indelibly tied to street culture, Shoe® is for the individual who isn’t
afraid to live by their own rules.

Shoe® is dedicated to maintaining competitive prices offering clothes created with love, passion and an impeccable attention to details.

Move over millennials, we’re here for Gen-Z. We’re inspired by the positivity of youth, have our finger firmly on the pulse and believe that freedom of
expression is key. We want our customers to wear our clothes however they wish; originality is paramount.

From our employees to our customers, we have created a tribe of our own.
Our community is all about inclusivity and we believe our garments encourage a feeling of togetherness in a space that is diverse, unconventional and always welcoming.

Wheter music, art, film or design, our thirst for creativity knows no bounds. We believe that we should all be free to express ourselves in whichever way fels right. When it comes to our own design inspiration, we look to individuals who aren’t afraid to break the mould.

Daniele Fiesoli

 

 

Daniele Fiesoli is the most exclusive Brand from Woolgroup srl , Woolgroup handcraft knitwear company was born in the 90’s from his founder Daniele Fiesoli.

Woolgroup produces two lines: Daniele Fiesoli (Man) and Daniele Fiesoli Flair (Woman)

The Man line was born in the 2000 year and the main target of his founder was to put: all his passion, know how and taste for building a handcraft knitwear collection able to join a correct price point of his products with the quality of a “made in Italy” production; to reinforce this concept and the Love Daniele has for his territory is the motto “Daniele Fiesoli Absolutely Made in Italy” , in fact all workmanship and fabric are coming from Italy and in particular from Tuscany, a real industrial district for the knitwear-maker.-

The passion and the love of all Woolgroup peoples brought in a very few years the brand name Daniele Fiesoli to be considered one of the principal players in the Italian Fashion Industry

Daniele Fiesoli, is now declared from everybody an innovative Brand in the Knitwear Italian Fashion Industry panorama, the good job done evolved the collection from a simply concept of knitwear collection into a “total look collection” with slim fit and contemporary shapes: t-shirt with exclusive “hand made” printings, sportive and informal blazers, young shirts , chino’s and five pockets trousers, soft knitwear…..and also precious scarves and hats, sneakers….everything made for a perfect combination piece by piece.

In the last two years, and after the success of the domestic market with: more than 400 multi brands stores, and also 3 flagship stores under the name Bottega Quattro (Roma, Firenze and Milano)  the Brand name Daniele Fiesoli expanded his success to the export business with more than 300 multi brands stores and department stores in:  Germany, Austria, Switzerland, Benelux, United Kingdom, France and Japan.-

Since 2009 Woolgroup srl launched the Woman Line Daniele Fiesoli FLAIR , with the same philosophy of the Man line adjusted on Feminine shapes dedicated to an informal and international Woman.

HAPPY

 

HAPPY ist eine französische Marke, die mittlerweile unverzichtbar geworden ist eineHigh-End-Fertigung, ein perfekter Schnitt, eine Auswahl von 18 Farben, ein makelloses Finishing sowie eine außergewöhnlich schöne Verpackung:

HAPPY erfülltalle Erwartungen an eine perfekte Damenhose.
Unser Bestseller-Modellträgtden Namen JOY.

Die JOY ist eine schmale Hose (slimfit) mit italienischenTaschen auf der Vorderseite, Leistentaschen auf der Rückseite, Reißverschluss und einem Perlmuttknopf.

Die mittlere Leibhöhe ist für alle Körpertypen geeignet.
Die Materialzusammensetzung (Baumwolle/ Elasthan) sorgt für den absoluten Tragekomfort.

Maison Hausmann

 

Benannt nach einem der bekanntesten Architekten Paris: Georges-Eugène Baron Haussmann.

Der Produzent bzw. Design Office Hotel Particulier ist bekannt in Frankreich, da es schon mehrere Kollektionen im Markt erfolgreich etabliert hat.

Maison Haussmann ist ein Design-Label für alterslose Liebhaberinnen, die Lust haben Trends zu folgen, aber sich doch abheben wollen, um nicht in der Masse der „Gleichaussehenden“ unterzugehen.

Maison Haussmann hat eine eigene DNA und setzt sehr hochwertige Stoffe ein. Die Schnitte sind besonders – die Preise spielen sich dennoch in der kommerziellen Mitte ab.

Unspoiled Jewels

Unspoiled Jewels was founded in Copenhagen, Denmark, by three childhood friends who share a passion for creativity and exploration.
The inspiration behind the jewelry comes from the 
three founders extroverted approach to life.


We love exploring new opportunities and being receptive to life’s experiences. This approach is expressed in our jewelry collection, which represents the diversity of cultures and fascinating stories you create on life’s journey.


It is our ambition to create jewels that tell a story. We believe that jewels should express something meaningful for the person who wears it, giving him or her the opportunity to preserve these special moments for eternity in an Unspoiled Jewel.

La Fee Maraboutee

 

la fée maraboutée ist das Produkt des gebürtigen Franzosen Jean-Pièrre Braillard. Der unabhängige Freigeist aus Besancon lässt sich nicht von bestehenden Diktaten beeinflussen, sondern verfolgt stets seine eigenen Vorstellungen von Mode.

Die Marke la fée maraboutée feierte im Januar 1996 ihren Einstand in Roanne, dem „Basislager“ der französischen Textilindustrie.

Jean-Pièrre Braillard hatte bei der Entwicklung seines Markenkonzepts einen eleganten, fließenden Stil vor Augen, der sowohl feminin und sinnlich, als auch raffiniert und unprätentiös sein sollte, dabei jedoch immer vollkommen dem Zeitgeist entspricht.

la fée maraboutée ist zu jeder Zeit ein Abbild der Ideale ihres Designers selbst; sie zeigt seine Vorliebe, andere Menschen an seinen Ideen teilhaben zu lassen, seine Liebe zu Frauen und seine Kunst, jedem Outfit das gewisse „besondere Etwas“ zu verleihen.